Strona głównaUrodaSkuteczne odchudzanie: ważne nie tylko, co jesz, ale i kiedy

Skuteczne odchudzanie: ważne nie tylko, co jesz, ale i kiedy

Jeśli chcesz odpowiednio zadbać o swoją sylwetkę, istotne znaczenie ma nie tylko to, co jesz, ale także, o jakich porach spożywasz posiłki.
Skuteczne odchudzanie: ważne nie tylko, co jesz, ale i kiedy [fot. Shuenz Hsu on Unsplash]
Nawet jeśli ilość dostarczanych kalorii jest taka sama, zmiana pór jedzenia najbardziej obfitych posiłków może znacząco wpłynąć na naszą wagę.

Kobiety biorące udział w badaniu podzielono na dwie grupy. Wszystkim uczestniczkom przez dwanaście tygodni podawano dietę o takiej samej . Część pań jednak główny, najbardziej obfity posiłek jadła w porze obiadu, część z kolei w godzinach podawania kolacji. Jak odkryto, dziękli stosowaniu specjalnie opracowanej wszystkie panie schudły, niemniej pierwsza grupa straciła na wadze średnio 1,5 kg więcej niż pozostałe uczestniczki.

Jak się wydaje, stare przysłowie głoszące „śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi" ma swoje odzwierciedlenie w realnej dbałości o zdrowie i figurę.

Autorzy zaznaczają, że potrzeba dalszych analiz, które pozwoliłyby ocenić, czy uzyskane wyniki można odnieść do ogólnej populacji. Wydaje się jednak, że pory jedzenia posiłków nie pozostają bez wpływu na proces . Odkryte zależności znajdują potwierdzenie w pewnych wcześniejszych testach, przykładowo, włoskie badania pokazały, że można zwiększyć utratę masy ciała o około 25 procent tylko dzięki dostarczaniu 70 procent dziennej porcji kalorii między i obiadem oraz przyjmowaniu pozostałych 30 procent kcal. w godzinach popołudniowych i wieczornych.

O badaniach można przeczytać w American Journal of Clinical Nutrition.

Przeczytaj także


Otyłość - diagnoza, objawy, leczenie, profilaktyka

Otyłość to nadmierne zmagazynowanie tkanki tłuszczowej, do którego prowadzi nadmierna podaż energii dostarczanej w pożywieniu w stosunku do zapotrzebowania organizmu. Z otyłością powiązane są różnorakie dolegliwości: cukrzyca, nadciśnienie, choroby serca, zwyrodnienia stawów. czytaj dalej »


Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 13:22:47, 07-11-2019 Mariola37

    Ja staram się jeść regularnie i zawsze o tych samych porach Zaczęłam też pić 2l cisowianki żeby dobrze nawodnić organizm
  • 12:41:36, 02-01-2020 Aneta_L

    Ja jem 5 małych posiłków o regularnych porach i nie mam problemów z nadwagą.
  • 14:29:44, 26-03-2020 mozell63

    Ważne są pory posiłków, aby były regularne, trzeba przyzwyczaić do tego organizm.
  • 14:46:16, 13-05-2020 anitenka

    Ja zauważyłam, że dieta to nie wszystko. Zaczęłam też ćwiczyć, dużo biegać, ale przede wszystkim kupiłam sobie smartwatch mi band 3, żeby mieć nad tym kontrole. Wiem ile jem, wiem ile spalam i to dla mnie najważniejsze
  • 07:14:38, 24-07-2020 Simma

    Oj musze się tutaj z tym zgodzić z uwagi na to, ze od czasu od kiedy jem częściej ale mniejszymi porcjami zauważyłam, ze znacznie łatwiej jest mi schudnąć. Oraz chudnę szybciej ) Poza tym nie mam takich problemów żoładkowych jak w czasie, w którym jadłam bardzo duże ilości jedzenia oraz naraz

    No i kochane warto jest jeszcze docenić moc balsamów do ciała, które mogą wspomagać odchudzanie, poczytajcie sobie o tym kremie do ciała:
    https://mojakosmetyczka.pl/krem-na-c...e-rozwiazanie/

    Sama jestem z niego bardzo zadowolona, działa przyjemnie oraz wpływa na zmniejszenie tkanki tłuszczowej oraz cellulitu.
    ... zobacz więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Hospicja.pl
  • Kobiety.net.pl
  • eGospodarka.pl
  • EWST.pl
  • Oferty pracy