Strona głównaUrodaPowstanie Kodeks Dobrych Praktyk w Estetyce Lekarskiej

Powstanie Kodeks Dobrych Praktyk w Estetyce Lekarskiej

W dniach 5-7 października 2012 roku w Warszawie odbył się XII Międzynarodowy Kongres Medycyny Estetycznej i Anti-Aging, organizowany przez Polskie Towarzystwo Medycyny Estetycznej i Anti-Aging (PTMEiAA). W trakcie kongresu Polskie Towarzystwo Medycyny Estetycznej i Anti-Aging (PTMiAA) poinformowało o rozpoczęciu prac nad stworzeniem Kodeksu Dobrych Praktyk w Estetyce Lekarskiej.
Powstanie Kodeks Dobrych Praktyk w Estetyce Lekarskiej Wśród tegorocznych tematów Kongresu znalazły się między innymi:
  • Innowacyjne metody podawania toksyny botulinowej i kwasu hialuronowego;
  • Kompleksowy program hamujący biologiczne procesy starzenia, w oparciu o najnowsze badania z zakresu genetyki molekularnej Uniwersytetu w Ferrarze;
  • Małoinwazyjne techniki chirurgiczne;
  • i inne źródła energii w medycynie estetycznej;
  • Nowości z zakresu ginekologii estetycznej.
Podczas wykładów oraz warsztatów uczestnicy mieli okazję zaznajomić się z nowymi trendami, nowościami w medycynie estetycznej, jak również
z innowacyjnymi rozwiązaniami, zdobyć wiedzę zarówno teoretyczną, jak i praktyczną.

Trzy organizacje: Polskie Towarzystwo Medycyny Estetycznej i Anti-Aging, Stowarzyszenie Lekarzy Dermatologów Estetycznych oraz Specjalistyczna Sekcja Chirurgii Estetycznej Polskiego Towarzystwa Chirurgii Plastycznej, Rekonstrukcyjnej i Estetycznej rozpoczęły współpracę nad inicjatywą, która powstała przede wszystkim w trosce o dobro pacjenta, ale także dla transparentności pracy specjalistów.

- Pomysł stworzenia Kodeksu jest próbą podjęcia działań w kierunku podnoszenia poziomu świadczonych usług lekarzy oraz przeciwdziałania nieprawidłowościom, jakie zdarzają się również w odniesieniu do osób nieuprawnionych, wykonujących zabiegi z zakresu medycyny estetycznej - mówi dr Andrzej Ignaciuk, prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Estetycznej i Anti-Aging.

Jednym z problemów, który Kodeks Dobrych Praktyk zamierza uregulować, to autopromocja. Środowisko lekarzy musi przestrzegać reguł w zakresie reklamy swoich usług i kontaktów z mediami tak, aby nie naruszały one dobrej renomy , były etyczne, nie godziły w innych specjalistów i opierały się na poszanowaniu wszystkich grup zawodowych.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Umierać po ludzku
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Pola Nadziei
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy