Strona głównaUrodaNiezwykłe zastosowania papryki

Niezwykłe zastosowania papryki

Najczęściej w naszej kuchni gości chyba czerwona, ale i zielona oraz żółta papryka są powszechnie dostępne i cenione jako dodatek do dań obiadowych czy kanapek. Warzywo istotnie poprawia smak potraw i ma ważne właściwości prozdrowotne oraz wspomagajace dbanie urodę. Sprawdź, dlaczego warto wrzucać paprykę do koszyka zakupowego.
Niezwykłe zastosowania papryki [Fot. bondarrillia - Fotolia.com] Pomoc w odchudzaniu

Słodka czerwona papryka może aktywować termogenezę i zwiększać tempo przemiany materii. Jakkolwiek ta nie zawiera kapsaicyny, nie jest ostra i nie wywołuje potów, ma łagodne działanie termogeniczne, które intensyfikuje , ale nie zwiększa jednocześnie częstości akcji serca i ciśnienia krwi.

Poprawa odporności

Papryka zawiera duże ilości , która jest niezbędna dla dobrego działania układu odpornościowego. Pomaga zapobiegać infekcjom i łagodzić objawy .

Odmładzanie

Dzięki witaminie C, ale i dzięki witaminie E oraz innym antyoksydantom papryka pomaga zachować młody wygląd. Witamina C jest niezbędna do produkcji kolagenu, głównego białka wzmacniającego skórę i tkanki stawów, więc ma istotny wpływ na stan skóry. zaś zmniejszają ilość , bardzo aktywnych cząsteczek, które przyspieszają procesy .

Ochrona dla oczu

Czderwona papryka jest bogata w , dlatego chroni wzrok, w tym dba o dobre widzenie nocne. Dzięki zawartości luteiny zmniejsza ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej oka, które stanowi najczęstszą przyczynę utraty wzroku wśród ludzi starszych. Co więcej, dostarczając beta-karotenu oraz witaminy C, osłabia prawdopodobieństwo rozwoju zaćmy.

„Preparat" na porost włosów

Papryka jest naturalnym stymulatorem wzrostu włosów i pomaga w osłabianiu procesy łysienia. Jej składniki poprawiają przepływ krwi, który jest niezbędny dla prawidłowego wzrostu włosów i ochrony mieszków włosowych przed działaniem dihydrotestosteronu.

Profilaktyka chorób serca

Czerwona odmiana zawiera likopen, który zmniejsza ryzyko zawału serca. Zielona papryka z kolei jest dobrym źródłem obniżającego poziom cholesterolu błonnika. Poza tym papryka dostarcza witaminy B6 i kwasu foliowego, które pomagają obniżyć poziom homocysteiny - jej nadmiar uszkadza tętnice tętnice, przez co są bardziej narażone na rozwój miażdżycy, choroby zakrzepowej i innych problemów z układem sercowo-naczyniowym.

„Środek" antyrakowy

Dzięki obecności związków siarki, papryka moze osłabić ryzyko rozwoju nowotworów. Ogranicza to prawdopodobieństwo także ze względu na zawartość wielu przeciwutleniaczy, które ograniczają liczbę wolnych rodników sprzyjających procesom karcenogennym.

Ochrona układu nerwowego

Zawarta w papryce witamina B6 jest niezbędna dla zdrowia układu nerwowego, w tym zapobiega przedwczesnemu starzeniu się komórek nerwowych.

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

SZEŚĆ + DZIESIĘĆ =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Aktywni 50+
  • Kobiety.net.pl
  • Umierać po ludzku
  • Hospicja.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X