Strona głównaUroda5 najczęstszych błędów podczas odchudzania

5 najczęstszych błędów podczas odchudzania

Wkładasz wiele wysiłku w zrzucenie zbędnych kilogramów, a efektów nie widać? W trakcie odchudzania można wpaść w wiele pułapek, które utrudniają zmniejszenie wagi. Poznanie ich to pierwszy krok do wymarzonej figury.
5 najczęstszych błędów podczas odchudzania  [Fot. Saltodemata - Fotolia.com] Zbyt szybkie jedzenie

Każdy kęs należy przeżuwać spokojnie i powoli. może powodować nadwagę. Naukowcy z Uniwersytetu w Osace badali zwyczaje żywieniowe ok 3 tys. osób. Prawie połowa badanych mówiła o szybkim pochłanianiu jedzenia. Aż 84 proc. mężczyzn spośród nich miało problemy z masą ciała. Nie można się temu dziwić. Szybkie jedzenie zaburza działanie ośrodka sytości w mózgu. Nie nadąża on wysyłać sygnału o tym, że nie jesteśmy już głodni więc jemy więcej. Z tego powodu każdy kęs powinniśmy przeżuwać ok 25 razy, dzięki czemu jedzenie będzie krócej zalegało w żołądku i szybciej zostanie strawione.

Słodkie napoje

Wszelkie wody z owocowym aromatem czy słodkie soki nie są wskazane, kiedy chcemy zmniejszyć wagę. Nie dostarczają żadnych wartości odżywczych, jedynie kalorie. Często nie zdajemy sobie sprawy, że pijąc je codziennie do obiadu czy śniadania, możemy dostarczyć swojemu organizmowi nawet kilogram dziennie.

Głodówka

Często wyobrażamy sobie, że im mniej zjemy, tym bardziej schudniemy. Zanim jednak rozpoczniemy głodzenie się, warto zadać sobie pytanie, jak długo tak wytrzymamy. Kilka dni? Miesiąc? Dłuższa głodówka może mieć fatalne skutki dla zdrowia oraz powodować efekt jojo.

Częsta kontrola wagi

Codzienne wchodzenie na wagę może zmniejszać motywację. Dobrze dobrana dieta pomaga schudnąć ok 0,5-1 kilogram tygodniowo, nie musimy więc stawać się więźniami pomiarów. Wystarczy raz w tygodniu kontrolować wagę, zapamiętywać i zapisywać wynik. Dzięki temu będziemy mogli porównać go z kolejnym pomiarem, który zaobserwujemy w przyszłym tygodniu. Pamiętajmy przy tym, że ważniejsze może być sprawdzanie pomiarów ciała niż monitorowanie wagi.

Zdecydowanie za mało snu


Stres i utrudniają gubienie zbędnych kilogramów. Oprócz tego organizm produkuje więcej greliny – hormonu, dzięki któremu wzrasta apetyt. Podnosi się również poziom kortyzolu w organizmie. Wskutek tego, kiedy budzimy się rano, jesteśmy głodni i objadamy się.

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

DWA + SIEDEM =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X