Strona g堯wnaUrodaWypadanie w這s闚 - jaka dieta pomo瞠 temu zapobiec

Wypadanie w這s闚 - jaka dieta pomo瞠 temu zapobiec

Zupe軟ie zdrowa osoba codziennie traci od 50 do 100 w這sów, ale wi瘯szo嗆 z nich odrasta. Cykl 篡cia w這sa trwa oko這 trzech do sze軼iu lat. Z ró積ych powodów jednak proces ten mo瞠 by zaburzony. Nie tylko m篹czy幡i, ale i kobiety dostrzegaj, 瞠 wraz z czasem ich w這sy staj si przerzedzone. W ka盥ym razie odpowiednia dieta pomaga powstrzyma 造sienie i cieszy si zdrow g瘰t czupryn.
Wypadanie w這s闚 - jaka dieta pomo瞠 temu zapobiec [Fot. schankz - Fotolia.com] mo瞠 by spowodowana wieloma czynnikami, w tym: za篡waniem okre郵onych leków, zbyt szybk utrat wagi, przewlek造m stresem, ci篹kim , zaburzeniami równowagi hormonalnej, ci捫 i porodem, oraz zaburzeniami kr捫enia. Poza tym za nadmierne wypadanie w這sów mog odpowiada okre郵one niedobory 篡wieniowe. 疾by powstrzyma 造sienie, trzeba dostarcza sobie odpowiedniej ilo軼i witaminy C, miedzi, cynku, beta-karotenu i krzemionki.

Broku造

Zawieraj beta-karoten, który jest antyoksydantem i prekursorem witaminy A. Witamina ta z kolei sprzyja rozwojowi zdrowych komórek i tkanek, w tym w這sów i skóry g這wy. Niedobór witaminy A mo瞠 powodowa wypadanie i przerzedzenie czupryny. Beta-karoten znajduje si na ó速ych i pomara鎍zowych oraz zielonych warzywach, takich jak , szpinak, marchew, s這dkie ziemniaki, , mango, melon i morele.

Cynamon

Poprawia kr捫enie, sprawiaj帷, 瞠 wi璚ej tlenu i sk豉dników od篡wczych dociera do mieszków w這sowych. Warto doda cynamon np. do kawy czy tostów.

Jaja

S bogate w witamin B7, czyli biotyn, która pomaga w這som rosn望 i wzmacnia kruche paznokcie. Brak wystarczaj帷ej ilo軼i tej witaminy mo瞠 prowadzi do 造sienia. Inne dobre 廝ód豉 biotyny to: migda造, , czy 這so.

dostarczaj te bia趾a, które tak瞠 jest kluczowe dla zdrowych w這sów. Sk豉dnik ten znajduje si te w kurczaku, jajach, czy produktach sojowych.

Ostrygi

Dostarczaj cynk, a jego niedobór mo瞠 powodowa utrat w這sów - pierwiastek ten wspomaga dzia豉nie komórek buduj帷ych w這sy. Minera znajduje si tak瞠 w wo這winie, krabach i homarach.



Przyk豉dowo, pistacje zawieraj beta-sitosterol, zwi您ek wykazuj帷y w豉軼iwo軼i blokowania procesów hormonalnych odpowiadaj帷ych za wypadanie w這sów. Orzechy w這skie z kolei dostarczaj oleje, które zwi瘯szaj ilo嗆 elastyny we w這sach. Elastyna sprawia, 瞠 w這sy s g豉dkie i zapobiega ich 豉maniu. Beta-sitosterol znajduje si te m. in. w i olejach ro郵innych.

Papryka

Jest 廝ód貫m , która jest niezb璠na do produkcji kolagenu, tkanki 陰cznej stanowi帷ej struktur w這sów. Kolagen powstrzymuje proces wypadania w這sów, stymuluje cebulki w這sowe i wzmacnia warstw ochronn w這sa. Organizm ludzki nie jest w stanie przechowywa witaminy C przez d逝窺zy czas, wi璚 trzeba j regulsarnie uzupe軟ia. Poza , mo積a j znale潭 w du篡ch ilo軼iach w cytrusach, owocach jagodowych, ciemnozielonych warzywach li軼iastych i pomidorach.

 

Skomentuj artyku:

Jeste niezalogowany: zaloguj si / zarejestruj si

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

DZIESI岊 + JEDEN =

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami u篡tkownik闚 serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialno軼i za tre嗆 opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu b璠 usuwane.

Artyku造 promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczy

  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Aktywni 50+
  • Internetowe Stowarzyszenie Senior闚
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plik闚 cookies w celu realizacji us逝g i zgodnie z Polityk Prywatno軼i. Mo瞠sz okre郵i warunki przechowywania lub dost瘼u do plik闚 cookies w Twojej przegl康arce.   X