Strona głównaUrodaWitaminy dla urody

Witaminy dla urody

Kobiety marzą o nieskazitelnej, świeżej cerze, mocnych lśniących włosach i niełamliwych paznokciach. Jednak o piękno trzeba zadbać także od środka, dostarczając organizmowi odpowiednich witamin i minerałów.
Witaminy dla urody Podstawą jest zadbanie o prawidłową dietę, bogatą w pełnowartościowe, różnorodne produkty. Posiłki powinny być lekkie i regularne. Z doświadczenia wiemy, iż jest to bardzo trudne, niekiedy niemożliwe. Jesteśmy zabiegani, zajęci obowiązkami i często złapiemy tylko jakąś przekąskę w drodze. Nie jest to oczywiście zbrodnia, jednak w takim wypadku najlepiej uzupełniać dostarczane do organizmu składniki suplementami diety bogatymi w witaminy i minerały. Nie dość, że pomogą nam one zadbać o nasz świeży, witalny wygląd, to dodadzą też energii na cały dzień.

Biorąc pod uwagę , nie wystarczy jedynie szampon i odżywka. Ich kondycja zależy głównie od tego jak odżywiamy cebulki kosmyków. Tutaj słodkości między posiłkami warto zastąpić pestkami z dyni i słonecznika, które są źródłem cynku. Ważne jest także dostarczenie witamin z grupy B, które możemy odnaleźć między innymi w produktach zbożowych, miodzie czy owocach czarnej porzeczki. Jod i , określane jako mikroelementy, odnaleźć można w rybach morskich, jednak ich ilość jest zdecydowanie za mała w stosunku do rzeczywistego zapotrzebowania naszego organizmu. Dlatego najlepiej uzupełnić braki tych elementów suplementem diety, jako że rewelacyjnie wpływają na kondycję włosów, a także skóry, zębów i paznokci. Cenionym od wieku sposobem na piękna fryzurę i paznokcie jest także herbata ze skrzypu polnego i pokrzywy. Najlepiej napar pić regularnie dwa razy dziennie.

Dzięki odpowiedniemu doborowi witamin poprawimy także stan naszej cery. Możemy sprawić, że będzie wyglądała na gładką i świeżą o każdej porze dnia i nocy. Tutaj oczywiście podstawową zasadą jest sen! Gdy jesteśmy niewyspani, nasza skóra wygląda na poszarzałą, a „worków” pod oczami nie zakryją w pełni żadne kosmetyki. Jeżeli borykamy się z problemem tzw. pajączków, to często jest to kwestia genetyczna, jednak ryzyko ich pojawienia się możemy zminimalizować dostarczając odpowiednie witaminy. Dieta wzmacniająca naczynka musi być bogata w antyoksydanty, które uszczelniają naczynka ścian krwionośnych, zmniejszając ich przepuszczalność i dodając im elastyczności. Tutaj bardzo ważną rolę pełnią warzywa i owoce, są one bowiem najbogatszym źródłem przeciwutleniaczy, do których zaliczamy m.in. witaminy C i E. jest także niezbędna do tworzenia kolagenu - podstawowego składnika skóry. Zapewnia cerze blask, świeży wygląd i elastyczność.

Uwzględnienie w jadłospisie konkretnych produktów nie stanowi jeszcze o pełnym sukcesie. Niektóre składniki spożywcze spożywane w tym samym czasie potęgują swoje działania, a inne osłabiają. Dlatego warto uzupełniać swoją dietę witaminami i minerałami, dostępnymi pod postacią suplementów diety.

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć