Strona głównaUrodaDobry poziom kolagenu zapewni młody wygląd - jak dostarczyć tego składnika

Dobry poziom kolagenu zapewni młody wygląd - jak dostarczyć tego składnika

Kolagen to białko, które odpowiada za stan i wygląd skóry. Wraz z wiekiem jego ilość zaczyna się zmniejszać i stąd pokazują się oznaki upływu czasu - powstają linie wokół oczu i ust. Jeśli uda nam się ograniczyć utratę kolagenu, to możemy liczyć na młody wygląd przez dłuższy czas, pomimo upływu lat.
Dobry poziom kolagenu zapewni młody wygląd - jak dostarczyć tego składnika [Fot. lpictures - Fotolia.com] Skóra właściwa, czyli warstawa środkowa skóry, w aż 75 procentach składa się z , stąd utrata jego części oznacza istotne zmiany w wyglądzie - skóra traci elastyczność i pojawiają się . Ubytek kolagenu (w wyniku jego mniejszej produkcji przez starzejący się organizm) jest stopniowy, ale po menopauzie staje się najintensywniejszy.

Można stosować suplementy kolagenowe, choć ich realna absorbcja, czyli efektywność jest poddawana w wątpliwość. W każdym razie zwiększenie ilości tego składnika pomaga pomóc zniejszyć cellulit, wzmocnić kości, zapobiec osteoporozie i poprawić wygląd paznokci oraz wzrost włosów, wreszcie - młodziej wyglądać.

Upływ czasu sam w sobie powoduje ograniczenie powstwania kolagenu, ale czynniki zewnętrzne mogą dodatkowo wpływać na przyspieszenie tego procesu. Ekspresową starość zapewni m. in. nadmierna ekspozycja na Słońce, bo jego promieniowanie przedostaje się do głębokich warstw skóry i powoduje uszkodzenia. Poza tym większe ilości cukru osłabiają poziom minerałów w kościach oraz zmniejszają elastyczność skóry. Co więcej, palenie papierosów przyspiesza , ponieważ nikotyna ogranicza przepływ krwi, który gwarantuje tkankom dostarczanie odpowiedniej ilości składników odżywczych - bez tego stają słabsze i łatwiej ulegają uszkodzeniu.

Jeśli chodzi o kolagen, możemy zwiększyć jego produkcję dzięki określonej diecie.
  • Pomocne jest serwowanie sobie ryb, szczególnie tych tłustych, ponieważ zawierają znaczne ilości kwasów tłuszczowych , a te usprawniają syntezę kolagenu.
  • Marchew - jest bogata w prowitaminę A, czyli β-karoten, który pobudza produkcję włókien kolagenowych, a zatem działa przeciwzmarszczkowo. To nie wszystko, substancja ta ogranicza szkodliwe dzialanie promieniowania słonecznego. Poza marchwią, polecane są buraki, i .
  • Warto sięgnąć też po cytrusy i zielone warzywa liściaste, ponieważ są bogate w witaminę C, ona zaś przyspiesza tworzenie się kolagenu i osłabia działanie wolnych rodników, które mogą kolagen osłabić.
  • Produkty sojowe - soja ma właściwości blokujące enzymy, które sprzyjają starzeniu się i podobnie, jak tłuste ryby, również intensyfikują produkcję kolagenu.
  • Jaja są bogatym źródłem kolagenu, szczegolnie dużo zawiera go błona podskorupkowa.

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

CZTERY + PIĘĆ =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Umierać po ludzku
  • Aktywni 50+
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X